חדשות

מכתב תגובה ישראלי בנוגע למבצע בעזה פורסם בכתב העת "לנסט"

מכתב שנכתב בין השאר על ידי פרופ' יהודה שינפלד יוצא נגד הפרסום המקורי: "רופאים מנצלים את סבל תושבי עזה לקדם אג'נדה פוליטית"

אחד ממכתבי התגובה שנשלחו לכתב העת הרפואי "The Lancet"' בימים האחרונים, בעקבות פרסום מכתב פומבי שבו מואשמת ישראל ב"אכזריות וביצוע פשעי מלחמה", פורסם בסוף השבוע באתר האינטרנט של כתב העת.

על המכתב חתומים פרופ' יהודה שינפלד, ד"ר פרד קוניקוף, מנהל המחלקה הגסטרואנטרולוגית בבית החולים "מאיר" ותום קוניקוף, סטודנט לרפואה. המכתב מציין כי "ישראל עושה כל שביכולתה להימנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע... (אך) חמאס משתמש באופן מביש באזרחי רצועת עזה כמגנים אנושיים".

המכתב יוצא נגד הפרסום המקורי באתר האינטרנט של כתב העת, עליו חתומים 24 מדענים ורופאים מאירופה, המגנה במלים חריפות את ישראל ומטיל עליה את האשמה הבלעדית למתרחש ברצועת עזה.

"תושבי רצועת עזה נבגדו פעמיים", כותבים המחברים, "ראשית על ידי השלטון שלהם, חמאס, המשתמש בהם כמגנים אנושיים, ושנית על ידי אותם רופאים המנצלים את סבלם כדי לקדם את האג'נדה הפוליטית שלהם מעל דפיו של כתב עת רפואי".

פרופ' שינפלד מסר, כי מכתב קודם ששיגר ביחד עם עמיתים למערכת כתב העת "לנסט" בתגובה למכתב הפומבי המקורי טרם פורסם, למרות שנשלח לפני המכתב הנוכחי שהתפרסם. לדברי פרופ' שינפלד, עורך ה"לנסט" ד"ר ריצ'רד הורטון הוא "אנטי-ישראלי מובהק ובמערכת כתב העת Imaj ישנם תיקים שלמים המראים כמה פעמים הציג כתב העת עמדה נגד ישראל".

להורדת המכתב המלא כפי שפורסם, לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  לנסט,  אתיקה,  פרופ' יהודה שינפלד,  מבצע "צוק איתן",  עזה,  The Lancet,  חמאס
תגובות
ההגנה הטובה היא התקפה
03.08.2014, 15:11

תשובה ל"לנסט":
האשמים בהרג הילדים בעזה- "הומניסטים" כמותכם שעודדו את השמוש ב"מגן חי"

כל עוד ה"הומניסטים" (באמצעות פסילת כל הרג באשר הוא או באמצעות השמצתו של הצבא הישראלי כצבא רוצחים) גורמים לכך שהפצת תמונות ילדים הרוגים תביא לדה-לגיטימציה של הצד המותקף שנאלץ להתגונן ע"י הרג ילדים שמשמשים "מגינים אנושיים" לתוקף, ובעקבות זאת לכבילת ידיו של הצד המותקף שמגינות על ילדיו שלו, הרי שבכך אותם "הומניסטים" מספקים לצד התוקף את הבטחון בכדאיות השמוש בשיטת " המגן האנושי ". כך אותם "הומניסטים" מפתים את הצד התוקף ודוחפים אותו להשתמש בשיטת המגנים האנושיים לשם שלהוב דעת הקהל בעולם אשר תזכה את הצד התוקף בקלף מנצח בזירה הבינלאומית: הוא, התוקף, יזכה בתמיכה, ואף יונח לו להרוג גם בילדיו של הצד המותקף, כבול הידיים.
כל עוד תעמולתם של "הומניסטים" מתגמלת את השמוש בשיטת "המגינים החיים" הרי שאותם "הומניסטים" נושאים באשמת המשך השמוש במגנים חיים, והם אשמים בקרבנותיה של השיטה הזאת,
|
ובכללם של המתחזים כהומניסטים, אשר בפועל שותפים באשמת רצח ילדים, נמצא גם "לנסט". "לנסט" סיפק לג'יהאדיסטים-שאהידיסטים את חפצם ואת המוטיבציה שלהם לרצוח מגנים אנושיים, בפרסמו: "ישראל מבצעת מעשי טבח איומים ופשעים נגד האנושות".