חדשות

יו"ר הר"י החדש החל בסבב ביקורים בבתי החולים ברחבי הארץ

בביקורו ברמב"ם של פרופ' ציון חגי נסקרו החוזקות של המרכז הרפואי בחיפה לצד הבעיות והקשיים שעימם עליו להתמודד

מימין, פרופ' ביאר, מרדכי עוז, רופא בכיר במחלקה להמטולוגיה ואונקולוגיית ילדים, הגב' בר-אל ופרופ' ציון חגי יו"ר הר"י צילום: פיוטר פליטר.

הקשיים בפניהם עומד המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה, לצד תכניות הפיתוח שלו, הוצגו השבוע לפני היו"ר החדש של ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי כשביקר בבית החולים.

הביקור ברמב"ם הוא במסגרת סבב ביקורים בבתי החולים בארץ, שבו החל עתה פרופ' חגי כדי להכיר מקרוב את הבעיות השונות של המוסדות הרפואיים הללו וכן לשמוע את חברי ועדי הרופאים. לפני הביקור ברמב"ם ביקר פרופ' חגי בבית החולים הציבורי החדש אסותא אשדוד.

הצטרפו ליו"ר בביקור ברמב"ם ד"ר זאב פלדמן, יו״ר ארגון רופאי המדינה, ועו״ד לאה וופנר, מזכ״ל הר״י. את הביקור הוביל פרופ' יהודה אולמן, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ברמב"ם, יו"ר ועד הרופאים של בית החולים וחבר נשיאות המועצה המדעית של הר"י.

פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, סקר בפני האורחים את החוזקות של בית החולים לצד הבעיות והקשיים שעימם עליו להתמודד, וצפויים להתרחב בעתיד.

הביקור כלל סיור בבית החולים התת קרקעי הממוגן ע"ש סמי עופר, המתקן הגדול מסוגו בעולם. בעתות שלום משמש השטח כחניון לכ-1,500 כלי רכב ובתוך 72 שעות הופך לבית חולים מתפקד עבור כ-2,000 מטופלים מכל אזור הצפון. עוד ביקר פרופ' חגי במערך ההריון והלידה של בית החולים בראשות פרופ' זאב ויינר וקיים שיחה עם חברי ועד הרופאים.

האורחים השתתפו בטקס הענקת מלגת ועד הרופאים ע"ש ד"ר ירון בר-אל ז"ל, מי שהיה סגן מנהל בית החולים ונפטר בפתאומיות במאי 2013. המלגה הוענקה לד"ר מרדכי עוז, רופא בכיר במחלקה להמטולוגיה ואונקולוגיית ילדים והשתלות מח עצם בבית החולים, המיועד לצאת בימים הקרובים להשתלמות-על בארה"ב.

נושאים קשורים:  פרופ' רפי ביאר,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  בית חולים תת קרקעי,  חדשות,  פרופ' ציון חגי
תגובות
20.07.2018, 09:18

יפה. אני תקווה שפרופ' חגי ציון גם יתחיל לבקר גם בקהילה. קרוב למחצית חברי הר"י הם רופאי הקהילה. הם מיוצגים בחסר במוסדות הר"י [בעיקר במועצה המדעית] והגיע הזמן לזכור גם אותנו.

אנונימי/ת
20.07.2018, 09:20

זה אומר הרבה. למה במדינה קטנה צריכים ״ביקורים מקרוב״? לא ידעתם קודם על הבעיות? אין אינטרנט וטלפונים. הקדישו את זמנכם לדברים רציניים לא לקרקס אפילו לא מצחיק. הכניסו יוזמות חדשות, תנו לרופאים לעבוד בשקט. תתחילו לתת לבתי החולים להיות יחידות עם מצרות רווך. שבו במשרד, זה אותו הדבר, לא תשנו כלום, כי לא ממש בא לכם לשנות. אז למה כל ה״ביקורים״ האלה כמו בצפון קוריא? לק לא ברור מי זה קים יונג און!!!

20.07.2018, 10:31

פרופ׳ ציון חגי צריך להתחיל בסבב בדיקות בתוך המוסד שלו עצמו לפני שיצא לבדוק מה קורה בחוץ.
נושאים שעליו לבדוק במיידי ולשתף את כל הרופאים חברי ההסתדרות הרפואית:
1. למה הר״י מתעקשת להמשיך להיות אגודה עותומאנית שאינה חייבת בביקורת, פיקוח ושקיפות במקום להפוך לעמותה רגילה?
2. למה מתוך מחזור כספים של 75 מיליון שקלים בשנה, כ-19 מיליון שקלים מפוזרים כמשכורות בין 91 עובדי הר״י? מדובר בשכר ממוצע של כ-200,000 שקלים בשנה (לא רע, הא?)
3. למה ההוצאה השנתית לנסיעות ואש״ל עומדת על כ-3 מיליון שקלים בשנה? (30 מיליון ב-10 שנים?). מי נוסע? לאיזה מטרות? איך זה משרת את הרופאים?
4. למה בכירי הר״י משתכרים מעל 57,000 שקלים בחודש + הוצאות + בונוסים + משכורות 13 ו-14 + מענקים על פתרון משברים (זה לא תפקידם?)?
4. למה כפילויות (שילושים אפילו) במערכות שונות בהר״י? למשל המערכת המשפטית של הר״י - המזכ״לית היא גם היועץ המשפטי הבכיר + מחלקה משפטית עם מנהלת מחלקה וצוות עובדים + משרד עו״ד חיצוני (אורנה לין) הנחשבים מהטובים בשוק אך גם מהיקרים שבהם.
5. איזה אחוז מדמי החבר שאנו משלמים בסוף נותר להשקעה ברווחת הרופא ומעמדו?
אגב, שלא תחשבו שזה הפורום היחיד שאני מציף בו את התהיות הללו. פניתי מספר פעמים להנהלת הר״י לקבל תשובות על שאלות אלה ורבות אחרות. תנחשו, קיבלתי תשובות?
למה להם? הם מוגנים בחסות הגדרת ״אגודה עותומאנית״.

אנונימי/ת
20.07.2018, 12:08

אני פרשתי מהרי בגלל זה. תפרשו גם אתם. חברות בהרי לא נותנת לרופא שום דבר. רק לוקחת. וחסכתי כסף. תחסכו גם אתם.

אנונימי/ת
20.07.2018, 14:12

דוב לקסמן, איך נוהגין לומר בני התשחורת? גבר גבר!

אנונימי/ת
22.07.2018, 00:46

זהו כמובן ריטואל יחצני של היו״ר שמאחוריו אין כלום. השחיתות בהר״י הרבה יותר גדולה ממה שציינת. הקשר עם מדנס , היעדר דיווח על עלות וריווחיות של הקשר הביטוחי הנ״ל והיעדר מכרז לקשר עם מבטח. שום דיווח על הכספים שמזכ״לית הר״י מקבלת, למשל קרן השתלמות. שום דיווח מפורט על הוצאות הר״י : נסיעות בתי מלון תשלומים לגורמים שונים ועוד. הר״י נבנתה על ידי ופנר ובלשר כדי לשלוט לנצח במנגנונים שאינם מאפשרים שינוי ואינם מאפשרים דיווח. בחירת יו״ר הר״י אינה בידי הרופאים. מתוך עשרות אלפי חברי הר״י כמה מאות חברי וועדים ונציגים שהם מביאים עימם בוחרים את יו״ר הר״י. וועדים אלה נשלטים על ידי ראשי הר״י. מדוע אין בחירה ישירה של נבחרי הר״י על ידי מתן זכות בחירה לכל חברי הר״י ? התשובה ברורה מאליה. כל עוד הרופאים יהיו אדישים בהר״י ישלטו רופאי קו״ח כללית תוך המשך הסיאוב.

22.07.2018, 23:53

המייל הפרטי שלי הוא [email protected].
אשמח לקשר.

אנונימי/ת
20.07.2018, 13:00

אני לא חסיד של הר"י אבל כל פעם שהייתי צריך ייעוץ וליווי משפטי ותמיכה קבלתי מלא מעל ומעבר, בחיים לא השאירו אותי לבד מול מערכת הבריאות המפלצתי בה אנו עובדים.

בדיחת השבוע