חדשות

משערי צדק לבית הלורדים: ד"ר מנחם אוברבאום הרצה בכנס בינלאומי בלונדון

מנהל המרכז המשולב לרפואה משלימה ב"שערי צדק" היה מרצה-מוזמן יחיד מישראל בכנס בינלאומי ראשון מסוגו שבו נפגשו מדענים מהשורה הראשונה, לרבות מהרפואה הקונבנציונלית, לצד חוקרים העוסקים בהומאופתיה

ד"ר מנחם אוברבאום, מנהל המרכז המשולב לרפואה משלימה ב"שערי צדק", בהרצאתו בבית הלורדים

רופא ישראלי, ד"ר מנחם אוברבאום, מנהל המרכז המשולב לרפואה משלימה במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, היה המרצה היחיד מישראל בכנס ראשון מסוגו שהתקיים לפני עשרה ימים בבית הלורדים בלונדון.

בכנס, תחת הכותרת "אופקים חדשים בחקר המים" הרצה ד"ר אוברבאום על בעיות מתודולוגיות במחקר הקליני בהומאופתיה ופתרונות אפשריים להן.

כ-300 חוקרים ומדענים הגיעו לכנס שאותו אירח הלורד אארון-קנט וורד-אתרתון בבית הלורדים ובביתה של החברה המלכותית הבריטית לרפואה.

זה היה הכנס המדעי הראשון שבו נפגשו מדענים מהדרג הראשון בעולם בפיזיקה, ביופיזיקה ורפואה קונבנציונלית יחד עם חוקרים העוסקים בהומאופתיה.

ד"ר אוברבאום, (שני מימין) משוחח עם חתן פרס נובל פרופ' בראיין ג'וזפסון (מימינו)

אורחי הכבוד והמרצים באירוע היו: פרופ' לוק מונטנייה מאוניברסיטת פריס, חתן פרס נובל על גילוי נגיף האיידס (HIV); הפיזיקאי היהודי פרופ' בראיין ג'וזפסון יליד קרדיף, וולס, חתן פרס נובל בפיזיקה לשנת 1973 על גילוי האפקט הנקרא על שמו ונוגע למוליכי על ואלקטרונים שמסוגלים לעבור מחסום; פרופ' ולדימיר וויקוב ביופיזיקאי מאוניברסיטת למונוסוב במוסקבה; פרופ' ג'רלד פולאק ביופיזיקאי מאוניברסיטת פנסילבניה בארה"ב; פרופ' ג'אייש בלארה, מומחה להנדסה כימית וננו-טכנולוגיה ממומביי, הודו; ופרופ' רוברט וורקרק האנגלי, מומחה בתחום איכות הסביבה.

המרצה היחיד בנושא העוסק בהומאופתיה היה, כאמור, ד"ר אוברבאום מישראל. "היה מרגש מאוד", סיפר ד"ר אוברבאום ל"דוקטורס אונלי". "דגל ישראל היה בין דגלי כל האורחים הנכבדים. המארח הפגין ידידות רבה לישראל, ובימינו אלה אין להקל ראש בכך".

לד"ר אוברבאום קרוב ל-80 פרסומים בתחום התמחותו ומחקריו הופיעו בכתבי עת של הרפואה הקונבנציונלית, בין השאר על טיפול בפצעי פה אצל חולי סרטן שעברו כימותרפיה וכיצד ניתן לצמצם דימומים בנשים בחדרי לידה.

נושאים קשורים:  רפואה משלימה,  הומיאופתיה,  כנס בינלאומי,  חדשות,  הור,  בית הלורדים בלונדון,  ד"ר ד"ר מנחם אוברבאום,  בית החולים שערי צדק,  מחקר קליני בהומיאופתיה
תגובות
23.07.2018, 19:55

שאפו לד"ר אוברבאום !
כבוד גדול ויצוג חשוב.

25.07.2018, 09:44

אני מקווה שגם יזכה להכרה ותמיכה של הממסד הרפואי בישראל

הצרה היא שאין נביא בעירו. דר אוברבאום הוא אחד מגדולי ההומאופטים בעולם,אלא שאינו יודע לדחוף עצמו ולפרסם את עצמו. למיטב ידיעתי האנושות מפסידה ובודאי גם אנחנו בישראל, בגלל העדר התעניינות עולם המדע בארץ בידע שלו ובמחקריו. הדעה הקדומה של הרופאים הקונבנציונלים מונעת מהם לראות את המפתח שמתחת לפנס בגלל עוורונם ובגלל הרבה שרלטניות בנושא בגלל העדר רגולציה....

אנונימי/ת
19.08.2021, 11:56

המים זוכרים. הם זוכרים.
והנהר הוא לא אותו נהר.