חדשות

מסתמנת מגמת ירידה במספר מקרי החצבת

עד אמצע דצמבר נרשמו רק 71 מקרי חצבת חדשים, לעומת החודש הקודם עם 870 מקרים ברחבי הארץ

ייתכן שמסתמנת מגמת ירידה במספר החולקים החדשים בחצבת. במחצית הראשונה של דצמבר נרשמו במאגר הנתונים של משרד הבריאות 71 חולים חדשים. אם בשבועיים הבאים הקצב הזה יישאר, אפשר יהיה להציג את דצמבר כחודש הראשון שבו נרשמה הירידה הגדולה ביותר מאז שהמחלה התפרצה בישראל. בנובמבר נרשמו 870 מקרים חדשים ובאוקטובר מספר שיא לשנה זאת -  948 מקרים.

מתחילת 2018 דווחו ללשכות משרד הבריאות 2,544 מקרי חצבת. הרוב הגדול ביניהם – 1,636 – בירושלים ובמיוחד בשכונות חרדיות. גם בצפת, שבה קהילה חרדית גדולה יחסית, היו 261 מקרים והיא ניצבת במקום השני. במחוז תל אביב דווחו 244 מקרי חצבת.

מרבים מקרי החצבת הם בקרב תינוקות שלא חוסנו.

בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות על עוד מקרה של חצבת "מיובאת": חולה חצבת היה בין נוסעי טיסת "אל-על" 078 מהונג קונג לישראל וכל הנוסעים נקראו, בהתאם להליך השגרתי, להגיע ללשכות הבריאות כדי להיבדק  ובמקרה הצורך לקבל חיסון מונע.

מגיפת האבולה בקונגו

בתוך כך ביום שישי דיווחו כלי תקשורת בעולם על מקרה ראשון מסוגו: תינוקת שנולדה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ואובחנה בנגיף האבולה כשהיתה בת שישה ימים בלבד שרדה את המחלה. אמה חלתה כאשר נשאה את הבת ברחמה ומתה במהלך הלידה. נדרשו חמישה שבועות של טיפול כדי שהתינוקת תישאר בחיים. ביום רביעי שעבר היא שוחררה לביתה.

כ-5% מהנדבקים באבולה הקטלנית והמידבקת שתסמיניה הם חום קיצוני, הקאות, התייבשות ודימום פנימי וחיצוני - מתים. בקרב תינוקות שנדבקו בנגיף, סיכויי ההחלמה והשרידות נמוכים אף יותר. בגל ההידבקות הנוכחי בקונגו, שהחל השנה, 27 ילדים שנדבקו במחלה לא שרדו. בסך הכל תועדו עד כה בקונגו בלבד 515 מקרי הידבקות כאשר 313 מהם הסתיימו במוות.

נושאים קשורים:  חצבת,  מגיפת האבולה,  חיסון נגד חצבת,  התפרצות חצבת,  חדשות
תגובות