חדשות

המכון האונקולוגי ב"לניאדו" ישתתף בניסוי קליני בתרופה חדשה לסרטן לבלב גרורתי

לאחר קבלת אישור ה-FDA, בית החולים בנתניה מצטרף למרכזים רפואיים בישראל ובעולם למחקר על יעילות התרופה הניסויית CPI-613

ד"ר ניל פרידמן, מנהל המכון האונקולוגי ב"לניאדו". "כל התקדמות במתן מענה קליני לחולים חשובה ובעלת השפעה דרמטית"

בית החולים לניאדו בנתניה הודיע אתמול (ד') כי הוא מצטרף לכמה מרכזים רפואיים בישראל ובעולם למחקר על יעילות התרופה הניסויית CPI-613 המיועדת לטיפול בסרטן לבלב גרורתי. השתתפות "לניאדו" במחקר אושרה על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות, והצוות שישתתף במחקר הוא מהמכון האונקולוגי בראשותו של ד"ר ניל פרידמן.

על פי נתוני משרד הבריאות, מדי שנה מתגלים בישראל כ–900 חולים חדשים בסרטן הלבלב, אחד מסוגי הסרטן הקטלניים ביותר בקרב גברים ונשים. כ-75% מחולי סרטן זה הם מעל גיל 65.

בשלב הראשון של הניסוי הקליני, שהתקיים בצפון קרוליינה שבארה"ב, קיבלו 20 מטופלים את התרופה החדשה יחד טיפולי כימותרפיה מקובלים שהם עוברים ונרשמו תוצאות חיוביות. לאור זאת, אישר ה-FDA ביצוע פאזה 3 בניסוי. במהלך השלב המתקדם הזה יחולקו החולים באופן אקראי לשתי קבוצות: מחציתם יקבלו את התרופה החדשה יחד עם התרופה הכימותרפית FOLFIRINOX ו-50% ממשתתפי הניסוי יקבלו רק את התרופה הכימותרפית ללא התרופה החדשה. שלב זה יימשך שלוש שנים ויסתיים ב-2022.

ד"ר פרידמן מסר: "לאחר שקיבלנו את האישורים הנדרשים לביצוע המחקר, אנו יוצאים לדרך. סרטן לבלב גרורתי הוא מחלה קשה מאוד. כל התקדמות במתן מענה קליני עבור החולים חשובה ובעלת השפעה דרמטית".

נושאים קשורים:  ד"ר ניל פרידמן,  המרכז הרפואי "לניאדו",  סרטן הלבלב,  ניסוי קליני,  FDA,  חדשות
תגובות