COVID-19 בישראל

מפקדת אלון נדרשה לצמצם את מתחמי הדרייב-אין לבדיקות קורונה

משרד הבריאות מעוניין לקדם גביית תשלום בעד כל בדיקה שאיננה הכרחית | ראש שירותי בריאות הציבור מתנגדת: "אם נסתכל רק על הכסף, לא נשלוט בתחלואה בעתיד"

מתחם הבדיקות לקורונה בדרייב-אין תל אביב. צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

בעקבות הירידה בתחלואת הקורונה, במשרד הבריאות מעוניינים לסגור או לפחות לצמצם באופן משמעותי את מתחמי הדרייב-אין שבהם מבוצעות בדיקות הקורונה. פיקוד העורף של צה"ל, שמפעיל חלק גדול ממתחמים אלה, מתנגד לכך.

בעוד שפרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ביקש שמפקדת אלון בפיקוד העורף תכין בשבועות הקרובים תכנית לצמצום עד סגירה של המתחמים, מתנגדת לכך ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס. היא דורשת לבצע כמה שיותר בדיקות ובאופן נרחב לאיתור כל מקרה שעלול לשמש גורם מפיץ של הנגיף לסביבתו. "יש להמשיך בהפעלת המתחמים כדי שלא נמצא עצמנו בעוד כמה חודשים עם השתוללות מחודשת של המגיפה. אם נסתכל רק על הכסף, לא נשלוט בתחלואה בעתיד".

במתחמי הדרייב-אין מבוצעות כיום עד כ-6,000 בדיקות והם משמשים לכך כאשר קופות החולים סגורות בסופי השבוע. משרד הבריאות מעוניין לקדם גביית תשלום בעד כל בדיקה שאיננה הכרחית, להגדיר מתי הבדיקה הכרחית ועבור מי. יש כוונה לדרוש תשלום של 140 שקל בעד בדיקה כאשר אין היא הכרחית מסיבות רפואיות ומבוקשת לצורכי פנאי. משרד הבריאות מעוניין שמעתה הבדיקות ייעשו רק בסניפי קופות החולים בקהילה.

נושאים קשורים:  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  פרופ' נחמן אש,  פיקוד העורף,  19-COVID,  בדיקת קורונה
תגובות