COVID-19 בישראל

מתנגדת חיסונים תשלם 42 אלף שקל פיצויים לפרופ' גליה רהב

פרופ' גליה רהב על הפיצויים שנפסקו ועל מכתב ההתנצלות ממתנגדת החיסונים שפרסמה בפייסבוק איומים והכפשות נגדה: "למען יראו וייראו - האלימות, בכל שטח בחיים, עלולה לעלות למאיים בכסף"

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, תפוצה ב- 42 אלף שקל על ידי מתנגדת חיסונים שאיימה על חייה ופרסמה דברי נאצה בפוסטים שהעלתה בפייסבוק.

בהסדר פשרה בבית המשפט בתל אביב, שנעשה בסיוע ההסתדרות הרפואית ועורכי הדין אלעד גודינגר ומאיה דביר ממשרד עורכי הדין איתן האזרחי ושות', גם קיבלה פרופ' רהב מכתב התנצלות מהכותבת. פרופ' רהב הודיעה כי תתרום את כספי הפיצויים לעמותות מדעת, המקדמת הנגשה של מידע מדעי ורפואי, ולארגון מחוסגן, הפועל לקידום חיסונים בקרב ילדים.

בין השאר כתבה מתנגדת החיסונים: "גב' רהב, למה ציפית בדיוק כשאת ממליצה 'לחסן' ילדים בתרכיב גנטי ניסיוני רעיל ביותר שרחוק מלהיות בכלל חיסון, ביודעך שהולכים למות ילדים?"; "את תגרמי להרג של ילדים. חשבת שההורים ישתקו לך מול זה? את וכל ה'פרופסורים' הקולגות שלך מלאים בדם על ידכם ואת עוד מעיזה להתקרבן שיש סכנה לחייך?".

עוד כתבה אותה אישה: "כולכם פושעים מטונפים ממדרגה ראשונה, משקרים לציבור ללא כל מצפון מינימלי. אמנע מלרשום מה אני מאחלת לך ולכל 'חברייך' הנאלחים. נבוא עם כולכם חשבון, אל דאגה", וגם ש"החיסון הוא 'סם הרדמה לזומבים'".

בכתב התביעה נאמר, בין השאר: "קשה עד מאוד לשאת את המילים הקשות שהופנו אל התובעת בפוסטים ובתגובות לפרסומים שהנתבעת בחרה להעלות על הכתב ולהעמיד לרשות כלל הציבור ברשת הפייסבוק. הפרסומים, על התוכן הפוגעני והדיבתי שבהם, והתעלמותה של הנתבעת מנסיונותיה של התובעת להגיע להבנות שייתרו אולי את הגשת תביעה זו, הם בלתי נסבלים. כך גם הקריאה לפגוע בתובעת - 'לשרוף אותה', כלשון הנתבעת. אנו מצויים אנו היום בימים לא פשוטים, כאשר בקו החזית של המלחמה על בריאות הציבור ניצבים רופאים, כדוגמת התובעת".

במכתב ההתנצלות כתבה הנתבעת: "בדגש על האופן שבו אני רואה חיסונים, ברור לנו שאני ואת איננו רואות באותה העין את רמת הסיכונים וההשלכות לחיסונים אלה. הדבר השפיע עמוקות על הדרך שבה בחרתי להתבטא כפי שהתבטאתי ברשת, בזמן שהייתי בסערת רגשות קשה שדרשה פורקן ותו לא".

פרופ' רהב, שהקריאה במהדורות החדשות ביום חמישי האחרון את מכתב התגובה, אמרה: "אני מאוד שמחה שאנשים יבינו שיש מחיר לאלימות. זה למען יראו וייראו. על כל בן אדם לחשוב פעמיים לפני שהוא מוציא מילים לא ראויות והאשמות לא ראויות. זה נכון בכל תחום שהוא, לאו דווקא בתחום הרפואה - אם זה בכביש או בכל מקום אחר. האלימות בחברה שלנו בלתי נסבלת - אם זה אלימות בחברה הערבית ונגד נשים, וגם כאן זה בא לידי ביטוי.

"מכתב ההתנצלות שקיבלתי נוגע ללב. אני שמחה שהתעקשנו על כך והקטע העיקרי בפסיקה הוא שיראו וייראו - זה המסר שאני מקווה שיוריד את רמת האלימות, בכל שטח בחיים כי האלימות עלולה לעלות למאיים בכסף".

עוו"ד אלעד גודינגר, ראש תחום מדיניות ציבורית בהר"י, מסר: "בתקופה האחרונה אנו עדים להחרפה משמעותית ברמת ההסתה, האיומים והשקרים שמתנגדי החיסונים ומכחישי המדע מפרסמים ברשתות כלפי רופאות ורופאים, בפנים גלויות וללא כל בושה. מגמה זו מדאיגה מאוד את ההסתדרות הרפואית בישראל ואנו נלחמים בה בכל דרך. החלטנו לעלות להתקפה, והגשת תביעות אזרחיות נגד אותם 'גיבורי מקלדת' מהווה כלי יעיל וחשוב במערכה הזו. רופאות ורופאים נמצאים בחזית המאבק נגד מגיפת הקורונה וכבר כמעט שנתיים מקדישים עצמם ללא הפסקה להצלת חיים ולשמירה על בריאות הציבור. נמשיך לעמוד לצידם, להגן עליהם ולהשיב מלחמה מול כל אלה המבקשים לפגוע בהם".

נושאים קשורים:  פיצויים,  מתנגדי חיסונים,  איומים,  פייסבוק,  פרופ' גליה רהב,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
29.11.2021, 18:48

אלוהים כמה פסיכים מסתובבים בעולם הזה.

אנונימי/ת
29.11.2021, 23:58

טוב מאוד. היה מזמן צריך לתבוע את כל קלי המקלדת למיניהם.

כל הכבוד, יש צורך לעצור את כל המטורללים מכל הסוגים. התחלה טובה

אנונימי/ת
30.11.2021, 19:54

פרסמו את שמה של הנתבעת.
לא סביר שיש צו איסור פירסום על פסק הדין ושמה.

אנונימי/ת
04.12.2021, 09:03

האלימות שפוגעת ברופאים איננה אלימות המקלדת ונביחות הכלבים. אנחנו נפגעים ונפגעות בחדרי המיון ובמחלקות על ידי המגזר הידוע עם החמולות והכבוד והעבריינים שמגיעים לבתי החולים עם פציעות ירי וחדירות סכינים עם חברי כנופיותיהם - וזאת איננה נביחת כלב ואיומים אלא נעיצת שיניים בידי הצוות הרפואי