חדשות

פרופ' טליה אלדר-גבע צורפה לוועדה לבדיקת פרשת העובר באסותא

פרופ' אלדר-גבע, מנהלת היחידה לאנדוקרינולוגיה וגנטיקה של הפריון, רופאה בכירה באגף נשים ויולדות ומומחית ב-IVF ב"שערי צדק", תמלא את מקומה של פרופ' גליה אורון בוועדה שהקים משרד הבריאות

הפריה חוץ גופית, IVF (צילום: אילוסטרציה)
הפריה חוץ גופית, IVF (צילום: אילוסטרציה)

פרופ' טליה אלדר-גבע, מנהלת היחידה לאנדוקרינולוגיה וגנטיקה של הפריון, רופאה בכירה באגף נשים ויולדות ומומחית בהפריה חוץ גופית (IVF) ב"שערי צדק", תמלא את מקומה של פרופ' גליה אורון בוועדה שהקים משרד הבריאות לבדיקת פרשת העובר שהוחזר לרחמה של אישה אחרת.

פרופ' אורון משמשת כמנהלת היחידה לפוריות ולהפריה חוץ גופית (IVF) במרכז הרפואי כרמל ואיננה שכירה ברשת אסותא, אך עובדת בה בחלק מהזמן. לאחר שנכללה בהרכב ועדת הבדיקה לאירוע, פנתה פרופ' אורון לנציב קבילות הציבור למקצועות הרפואיים במשרד הבריאות, ד"ר בועז לב, וביקשה שלא להשתתף בוועדה למען הסר כל ספק לניגוד עניינים.

בראש ועדת הבדיקה לנסיבות האירוע עומד פרופ' עמי פישמן, סגן מנהל המרכז הרפואי רבין-בילינסון, יו"ר החברה לבטיחות הטיפול וניהול סיכונים ברפואה (נסב"ר). שאר חברי הם ד"ר איריס הר-ורדי, מנהלת מעבדת היחידה לפוריות ו-IVF ב"סורוקה", השופטת בדימוס ורדה מרוז ועו"ד רפי טויזר, יועץ משפטי בנציבות קבילות הציבור במשרד הבריאות. הוועדה נדרשה להגיש מסקנות מערכתיות עד סוף השנה שבהן ייכללו המלצותיה לשיפור מערך ה-IVF בישראל על מנת שאירוע חריג כפי שהתרחש באסותא ראשון לציון לא יחזור.

בשלב זה הורה משרד הבריאות לאסותא ראשון לציון שלא לקבל מטופלות חדשות למחלקת ה-IVF.

נושאים קשורים:  ד"ר טליה אלדר גבע,  אסותא ראשון לציון,  טיפולי פוריות,  IVF,  ועדת בדיקה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
23.09.2022, 10:00

תיבת (חבית) פנדורה עומדת להיפתח בראשון.
רשימת המחדלים שם ארוכה כאורך הגלות, חלקם מזעזעים.
מה שיפה בכל הסיפור, הוא שההנהלה הראשית של אסותא מודעת לברדק בראשון שנים ארוכות, אך העדיפה לשתוק ולגלגל עיניה. כרגיל, רק שורת הרווח מעניינת את יושבי רמת החייל...